sobota, 31 maja 2014

Botwinka z ziemniakami i koperkiem

Będąc w warzywniaku, zauważyłam piękny pęczek botwinki. Od razu postanowiłam kupić :) Wyszła z tego pyszna botwinka-jadłam pierwszy raz i na pewno nie ostatni!



Składniki:
  • 2 litry bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka
  • pęczek botwinki
  • duży burak
  • ziele angielskie
  • liść laurowy
  • łyżka cukru
  • 2 łyżki octu
  • sól, pieprz do smaku
  • pół szklanki śmietany 18%
  • świeży pęczek koperku


  • 0,5 kg ugotowanych ziemniaków

Wykonanie:
Ugotować bulion. Obrać warzywa. Wrzucić pokrojoną w kostkę marchewkę, pietruszkę oraz buraka. Gotować aż będą odrobinę miękkie. Dodać poszatkowaną botwinkę (rzem z listkami) i gotować do  miękkości razem z cukrem, solą oraz octem. 
W osobnym garnku ugotować pokrojone w kostkę, osolone ziemniaki. Gdy warzywa w zupie będą miękkie, odlać do szklanki  kilka łyżek zupy, dodać śmietanę oraz łyżkę mąki. Dokładnie rozmieszać. Wlać do botwinki. Doprawić do smaku pieprzem, cukrem oraz solą. Zmiksować lub nie. 9ja miksuję blenderem ponieważ moje dzieci lubią kremy. Nakładać na talerze razem z ugotowanymi ziemniakami, posypać obficie koperkiem.
Smacznego

1 komentarz: