sobota, 3 maja 2014

Rolada biszkoptowa ze śmietaną

Zawsze myślałam, że aby zrobić roladę, trzeba mieć nie lada talent kulinarny. Zaryzykowałam i spróbowałam sama. Moje wnioski? Nic prostszego! W 50 minut powstała pyszna, rolada jak z cukierni. 




Składniki:
100 g mąki pszennej
100 g cukru
4 jajka
szczypta soli do białek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
kubek śmietany 30 % ( ok 320 ml)
łyżka cukru pudru

Wykonanie:
Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli. Gdy piana jest sztywna dodajemy powoli cukier cały czas miksując. Dodać żółtka i dalej miksować.
Mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia wsypać powoli do cały czas miksowanej piany i wyrobić na gładką masę.
Na dużej kwadratowej blasze do pieczenia ( z wyposażenia piekarnika ) rozłożyć papier do pieczenia na którym wylać masę. Równo wygładzić ją łyżką. 
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piec ok 15 minut do lekkiego zrumienienia.
Na stole rozłożyć czystą ściereczkę posypaną cukrem pudrem.
Ciasto wyjąc z piekarnika i położyć na ściereczce. Papier do pieczenia ma być u góry. 
Zdjąć papier, zawinąć ciasto w ściereczce jak roladę i pozostawić do ostygnięcia.

W naczyniu od miksera ubić śmietankę na sztywno, dodać łyżkę cukru pudru.

Gdy rolada jest zimna, odwijamy ją ze ściereczki, wykładamy równomiernie śmietanę i zwijamy roladę z dłuższego lub krótszego boki. Ja zwijam z dłuższego wtedy rolada jest dłuższa. 
Przed podaniem posypać cukrem pudrem

Smacznego





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz