czwartek, 1 maja 2014

Pizza z pieczarkami, szynką i pomidorem

Kto nie lubi pizzy? Chyba nie znam takiej osoby :) Ja osobiście uwielbiam tak jak cała moja rodzina. Dziś przepis  na idealne ciasto.


Składniki:
  • 500 g mąki pszennej
  • 300 ml ciepłej wody
  • 30 g świeżych drożdzy
  • łyżeczka cukru
  • łyżka soli
  • 2 łyżki oliwy

Dodatki: (według własnego gustu )
  • Sos pomidorowy
  • żółty ser/ mozarella
  • kilka pieczarek
  • wędlina drobiowa
  • cebula
  • pomidor



Wykonanie:

Do miseczki z ciepłą wodą rozkruszyć drożdże, dodać cukier, i łyżkę mąki. Wymieszać i odstawić na 15 minut aż drożdże zaczną reagować.
Mąkę przesiać do miski, dodać sól, oliwę, rozczyn drożdżowy i zagnieść ciasto. Można zrobić to mikserem ze specjalnym,i widełkami. Ciasto należy zagniatać ok 10-15 minut.
Misę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 80-90 minut.
Wyrośnięte ciasto dzielimy na 3 kule i z każdej formujemy okrągły placek z wyższymi brzegami. Pozostawiamy spody na 30 minut do wyrośnięcia np do piekarnika.
Gotowe spody smarujemy sosem pomidorowym , na sos sypiemy starty żółty ser ( u mnie asiago ) szynkę drobiową pokrojoną w słupki, surowe, umyte pieczarki, cienkie krążki cebuli, plastry pomidora.
Gotową pizzę wkładamy na środkowy poziom do piekarnika nagrzanego do 250 stopni C i pieczemy 10 minut. Pod koniec pieczenia obsypałam pizzę tartym serem grana padano. 


Smacznego










2 komentarze:

  1. Wygląda pysznie, na pewno wypróbuję i dam znać jak wyszło :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto jest rewelacyjne. Dodałam od siebie kukurydzę, fasolę czerwoną i trochę mielonego mięsa. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń